Skip to content

Preporuke za tehnički pregled vozila

Tehnički pregled vozila

 

Tehnički pregled za potrebe registracije vozila mnogi doživljavaju kao gnjavažu koja se mora odraditi svake godine. Međutim, podaci iz prve polovine 2019. godine govore da svako peto vozilo u Hrvatskoj ne prođe tehnički pregled. Treba li nas to zabrinjavati? Prije nego što odgovorimo na ovo pitanje, idemo razmotriti realno stanje.

Zbog čega se najčešće “pada” na tehničkom pregledu?

U najčešće faktore rizika za neispunjavanje zahtjeva tehničkog pregleda ubrajaju se starost vozila i neredovno održavanje. Ako uzmemo u obzir činjenicu da oko 70 posto vozila u Hrvatskoj iza sebe ima najmanje jedno desetljeće “radnog staža”, onda ovaj podatak i ne zvuči toliko neočekivano. Kao najčešći uzroci navode se nepravilnosti u sustavu kočenja, neispravna svjetlosna signalizacija, problemi s kotačima, gumama i ovjesom i, nešto rjeđe, neispunjavanje standarda eko-testa.

prosječna starost 

Prema podacima iz 2019. godine, prosječna starost vozila u Hrvatskoj je preko 12 godina.

Koliko često treba ići na tehnički pregled?

Ako ste kupili novi automobil, nakon prvog tehničkog pregleda možete biti “mirni” 24 mjeseca. Obratite pažnju da se novim vozilima smatraju ona koja nisu starija od 12 mjeseci, nisu bila u prometu, niti su ikada prije bila registrirana. Upute za prvu registraciju možete pronaći na web stranici Centra za vozila Hrvatske.

Nakon toga, tehnički pregled putničkih automobila obavlja se svakih 12 mjeseci. Preporuka je da kompletnu proceduru obavite desetak dana prije datuma upisanog u prometnu dozvolu, ali vodite računa da je to moguće isključivo u mjesecu u kojemu ona istječe. Na ovaj način kupujete sebi vrijeme da u slučaju eventualnog proglašenja neispravnosti i dalje možete sudjelovati u prometu kako biste obavili sve neophodne popravke.

Pored redovnog, postoje i kontrolni i izvanredni tehnički pregledi. Kontrolnom tehničkom pregledu podliježu posebne kategorije automobila kao što su rent-a-car, taksi vozila, auto škole, vozila hitne medicinske pomoći, autobusi, teretna i priključna vozila za prijevoz opasnih materija i vozila čija najveća dopuštena masa prelazi 7.500 kg, a intervali zavise o starosti vozila.

Izvanredni tehnički pregled se, međutim, može obaviti bilo kada i obavezan je ako je vozilo bilo na popravku elemenata koji bitno utječu na sigurnost nakon prometne nesreće, elementarne nepogode, ili po nalogu policije.

Šta nikako ne smijete zaboraviti u slučaju prometne nesreće?

KLIKNITE I SAZNAJTE VIŠE

Što je potrebno imati sa sobom?

Tehnički pregled se obavlja s ciljem da registrirate auto. Dakle, bit će vam potrebna važeća osobna iskaznica (ili putovnica), prometna dozvola i novac. Mnoge firme koje se bave ovom djelatnošću na svojim web stranicama imaju online kalkulatore koji vam mogu pomoći pri planiranju sredstava, ili ih jednostavno možete nazvati telefonom. Policu obaveznog osiguranja od auto odgovornosti, koja spada u troškove registracije, možete sklopiti 30 dana ranije kod osiguravajuće kuće, ili na dan registracije u stanici za tehnički pregled.

Za osobe s invaliditetom predviđene su olakšice u vidu popusta pri registraciji, koji podrazumijeva oslobađanje od plaćanja godišnje naknade za upotrebu javnih cesta. Ovo rješenje se izdaje na zahtjev vozača za maksimalno jedno vozilo godišnje i potrebno je priložiti ga prilikom registracije. Za više detalja također možete pitati za savjet CVH.

VAŽNA NAPOMENA: ako imate neplaćene kazne, nećete moći registrirati auto sve dok ih ne podmirite. Sva obavezna davanja za vozilo, kao što su cestarina, ekološka naknada, godišnji porez na motorna vozila, administrativna taksa kod promjene vlasništva vozila itd. također moraju biti plaćene da bi auto bio registriran. Dobra vijest je da se većina njih može platiti u samoj stanici za tehnički pregled.

Ako se pitate može li netko obaviti registraciju umjesto vas - može, ali u tom slučaju, mora imati kod sebe vašu prometnu dozvolu, osobnu iskaznicu, ili punomoć (informirajte se o uvjetima na web stranici CVH).

Tehnički pregled i registracija

Tehnički pregled i registraciju možete obaviti u bilo kojoj stanici za tehnički pregled.

Mogu li se sam(a) pripremiti za tehnički pregled automobila?

Donekle. Ako možete, uradite sve što možete sami:

  • Najprije provjerite imate li obavezan komplet prve pomoći, rezervne žaruljice i sigurnosni trokut;
  • Provjerite rade li sva svjetla, uključujući žmigavce i zadnja stop svjetla;
  • Provjerite stanje pneumatika, pritisak i dubinu gaznog sloja;
  • Pregledajte kontrolnu ploču i paljenje/gašenje lampica prilikom startanja automobila;
  • Provjerite rade li svi podizači stakala;
  • Obratite pažnju na povlačenje sigurnosnih pojaseva, to jest, da nisu suviše “labavi”;
  • Pogledajte imate li naprsline na staklima i površine na karoseriji koje su prilično zahvaćene korozijom;
  • Provjerite da razine motornog ulja i kočione tekućine nisu kojim slučajem na minimumu;
  • Testirajte auto u vožnji, posebno obraćajući pažnju na ponašanje volana, mjenjača i kočnica;
  • Proverite ima li dim iz auspuha bilo kakvu boju (plavičast, taman ili nalik na vodenu paru), jer ispušni plinovi u boji obično nisu dobra vijest.

Primjetit ćete da jedan dio ovih stavki nije do kraja jasan, u smislu da ne možete biti sigurni gdje je granica “normalnog” i “dozvoljenog”. Imajte u vidu da na tehničkom pregledu, između ostalog, provjeravaju i stvari kao što su kočiona sila, nagib svjetala, podvozje i stanje ispušnih plinova za koje možda nemate dovoljno ekspertize, alata i uvjeta.

Iz tog razloga bi najbolje bilo planirati redovan servis tjedan-dva ranije i naglasiti vašem majstoru da se pripremate za tehnički pregled. Svakako je bolje nego da kasnije organizirate popravke “na brzinu”, često nemajući preveliki utjecaj ni na izbor servisa, niti na visinu naknade.

Šta ako ne prođem?

Ako ne prođete, nije sve izgubljeno. Imate rok od 15 kalendarskih dana da se, bez nadoplate, vratite na tehnički, pod uvjetom da ste otklonili kvar. Međutim, ako je uzrok pada na tehničkom pregledu eko test, očekuje vas doplata u visini od 50% od pune (početne) naknade za eko-test.

Šta ako je moja prometna dozvola istekla?

Ukoliko je vaša prometna dozvola istekla, Zakon o sigurnosti prometa na cestama koji je stupio na snagu 01.08.2019. propisuje novčanu kaznu u visini od 700,00 kn. Vodite računa jer se po isteku ovog roka visina kazne dramatično povećava.

 

Nadamo se da vam je ovaj članak koji je Total tim pripremio za vas bio koristan. Ako imate bilo kakva pitanja ili projedloge tema koje vas zanimaju, slobodno nas kontaktirajte.

KONTAKTIRAJTE NAS ILI NAM POSTAVITE PITANJE