Skip to content

Kako voziti u slučaju pljuska

 

Gotovo nema vozača kojeg nije zadesila neka vremenska neprilika na cesti. Među najproblematičnijim i najtežim uvjetima za vožnju ubrajaju se pljuskovi koji otežavaju vožnju zbog smanjene vidljivosti i stvaranja skliske podloge. U nastavku teksta nastojat ćemo predstaviti nekoliko korisnih savjeta kako voziti u slučaju iznenadnog pljuska kako biste sigurno stigli na odredište.

Priprema i opći savjeti

Prvo i najvažnije prije nego što nastavite vožnju jest prilagoditi brzinu kretanja uvjetima prometa, trenutnoj vidljivosti i klizavom kolniku. Trudite se držati što veći razmak jer se na mokrom kolniku trag kočenja produljuje.

Vi, kao i Vaš automobil, morate biti pripremljeni za vremenske neprilike. Provjerite jesu li brisači bez ikakvih oštećenja jer su Vam u takvim trenucima prije svega nužna čista stakla i dobra vidljivost. Ukoliko imate klima uređaj, uključite režim za odmagljivanje stakala, ili uključite grijanje i usmjerite topli zrak prema staklima. Obratite pozornost na mrtve kutove i vozače iza Vas jer ih je teže uočiti kroz mokra stakla. Ukoliko je vidljivost toliko slaba da ne vidite dobro ni vozilo ispred Vas ni rubove ceste, najbolje bi bilo zaustaviti se na sigurnom mjestu, uključiti svjetla za upozorenje i pričekati prestanak pljuska.

 

 

Budite vidljivi drugim vozačima, pješacima i biciklistima. Ukoliko Vas je pljusak zatekao po danu, vozite sa svjetlima za dnevnu vožnju ili kratkim svjetlima (koja su inače obvezna po zakonu u zimskom periodu). Redovito kontrolirajte jesu li sva svjetla ispravna jer su u ovakvim situacijama vrlo bitna.

Podrazumijeva se da pneumatici ne smiju biti stari i istrošeni. Ovo je jako bitno kako ne bi došlo do proklizavanja i gubitka kontrole nad vozilom. Najkritičnije razdoblje je početak kiše jer voda, blato i ulje formiraju vrlo sklizak sloj. Izbjegavajte voziti uz rub ceste, kao i u desnoj traci autoceste gdje se skuplja voda, koliko god je to moguće i sigurno.

Akvaplaning i proklizavanje

 

Kada guma ne može istisnuti dovoljnu količinu vode koja se nakupi kako bi gazna površina gume ostala u kontaktu s podlogom, onda cijelo vozilo bude odvojeno od asfalta. Ta pojava se naziva akvaplaning (hidroplaning) i može biti vrlo opasna, osobito pri velikim brzinama. Ukoliko dođe do akvaplaninga nemojte paničariti, pustite gas, korigirajte pravac kretanja i nikako nemojte pritiskati kočnice, iako će Vam instinkt reći drukčije. Volan držite čvrsto objema rukama i korigirajte u odnosu na smjer kretanja. Automobil će usporiti i prianjanje guma za podlogu će ponovno biti normalno. Ako već morate kočiti, učinite to polako.

Prelaženje preko lokvi

Ukoliko je jedini način za nastavljanje vožnje tako što ćete prijeći preko lokve, budite vrlo pažljivi jer ne znate ni koliko je lokva duboka ni da li ćete naići na neki predmet ispod razine vode. Najbolje bi bilo zaustaviti vozilo na sigurnom mjestu i pronaći granu ili predmet kojim ćete ispitati dubinu vode i moguće zapreke.

Nakon što izađete iz vode, osušite kočnice tako što ćete ih lagano pritiskati usput i naravno, nemojte ugrožavati druga vozila u prometu.

Ukoliko se motor ugasi uslijed prolaska kroz vodu, nemojte pokušavati ponovno ga upaliti jer može doći do ozbiljnog oštećenja. U takvoj situaciji, preostaje Vam uključiti svjetla upozorenja i pozvati pomoć.

Ne oslanjajte se previše na tehnologiju

 

Iako postoji nekoliko sustava koji mogu biti korisni po lošem vremenu kao što su kontrola proklizavanja, potpora za ostajanje u traci i ABS, najbolje je ne oslanjati se u cijelosti na njih već ih shvatiti kao potporu. Najbolji savjet koji Vam možemo dati u ovom slučaju jest da probate zamisliti da ne postoje. Vi ste ti koji morate reagirati brzo, spremno i spretno u svakom trenutku.

Nadamo se da su Vam ovi savjeti bili korisni. Za sve prijedloge, sugestije i teme koje Vas interesiraju možete nam se slobodno obratiti. Bit će nam zadovoljstvo ako možemo pomoći.