Skip to content

5 dragocjenih savjeta za održavanje dizel motora

Motor je srce automobila. To znači da, ako „srce“ ne „kuca“, ni automobil ne radi. Idemo stoga vidjeti kako možete produljiti vijek trajanja, u ovom slučaju, dizel motora kod svog omiljenog limenog ljubimca.

Kontrolirajte razinu rashladne tekućine

Pazite da razina rashladne tekućine nikada ne padne ispod minimuma ucrtanog na kompenzacijskoj posudi.

Jedna od najvažnijih potreba, kada je u pitanju održavanje motora dizelaša, je redovna kontrola rashladne tekućine. Naime, vremenom rashladna tekućina uslijed oksidacije etilen ili propilen glikola postaje kisela te ako se zanemari, može dovesti do propadanja drugih dijelova sustava za hlađenje, kao što je hladnjak.

Razina kiselosti, ali i alkalnosti, mjeri se na osnovi pH vrijednosti. Ako je pH nizak, znači da je rashladna tekućina poprimila kisela svojstva. Ako je pH visok, svojstva su alkalna, što može dovesti do korozije sustava za hlađenje. Stoga redovno kontrolirajte rashladnu tekućinu kako biste bili sigurni da se nalazi u „zlatnoj“ sredini.

Održavajte čistoću motora

Ne kažu Amerikanci uzalud da je čistoća gotovo jednako važna kao i pobožnost (Cleanliness Is Next to Godliness). Šalu na stranu, najlakši način da oštetite komponente dizel motora je da omogućite da se u njemu nagomilaju prljavština i čađa. U tom slučaju, ne samo da ugrožavate performanse motora, već i skraćujete njegov vijek trajanja.

Zapamtite, 3 najvažnija faktora, kada je čistoća dizel motora u pitanju, jesu čisto gorivo, čisto ulje i čist zrak.

Redovno mijenjajte filtere za gorivo

Jedan od velikih izazova na koji nailaze dizajneri novih sustava ubrizgavanja goriva je velika osjetljivost na prisutnost vode u dizel gorivu.

Filtere za gorivo treba mijenjati u skladu sa standardnim rasporedom održavanja automobila svakih 15 do 25 tisuća kilometara. Većina suvremenih dizelaša ima 2 filtera za gorivo, primarni i sekundarni, koje treba zamijeniti istovremeno, radi optimalnog pročišćavanja goriva.

Nažalost, postoje i pojave koje ukazuju na potrebu za prijevremenom zamjenom filtera za gorivo, a neke od njih su neravnomjeran rad motora, nemogućnost pokretanja ili teško paljenje motora, gašenje motora na cesti uslijed problema s dovodom goriva i poteškoće u radu motora pri niskim brzinama. Ako iskusite bilo koju od navedenih pojava, odvezite automobil u profesionalni automehaničarski servis na kontrolu.

Redovno mijenjajte ulje

Filter za ulje također treba zamijeniti pri svakoj izmjeni ulja.

Kod automobila s dizel motorom ulje treba zamijeniti otprilike svakih 8 tisuća kilometara, iako navedeni interval zavisi i od čimbenika kao što su starost automobila i njegova namjena. Primjerice, ako je vaš dizelaš u poznim godinama i ako ga koristite za tešku vuču, preporučujemo češću zamjenu ulja.

Potreba za prijevremenom zamjenom ulja može se prepoznati i na temelju simptoma kao što su tamnija boja ulja, pojačan zvuk i lupanje motora, paljenje lampice za ulje, izlaženje prozirnog dima iz auspuha i miris ulja u kabini automobila, pa ako primijetite bilo koji od njih, odvezite automobil u profesionalni automehaničarski servis na kontrolu.

Kako zamijeniti motorno ulje i filtere?

KLIKNITE I SAZNAJTE VIŠE

Redovno mijenjajte filtere za zrak

Ono što je dobro kod suvremenih filtera za zrak, koji imaju oblik rešetke, je to što možete prekontrolirati njihovo stanje bez skidanja. Sve što trebate učiniti je da otvorite kutiju u haubi u kojoj se nalazi filter i provjerite je li zrak čist. Ako primijetite da se prljavština nagomilala do te mjere da ugrožava protok zraka, vrijeme je za novi filter.

U slučaju ovalnog filtera za zrak, postoji zanimljiv način za provjeru razine čistoće: podignite filter i usmjerite ga prema suncu ili bilo kakvoj drugoj jakoj svjetlosti. Ako primijetite da svjetlost prolazi kroz njega, sve je u redu. U suprotnom, pokušajte ga očistiti od prljavštine nježnim kuckanjem o čvrstu površinu, ali tako da mu donja strana bude okrenuta prema dolje. Nemojte pokušavati puhati kroz filter jer ga na taj način možete oštetiti. Ako ni kuckanje ne urodi plodom, znači da je filter previše prljav te da vam je potreban novi.

Budući da filteri za zrak uvlače prljavštinu i prašinu iz zraka, potrebno ih je zamijeniti bar jednom godišnje ili svakih 20 tisuća kilometara. Naravno, sve ovo zavisi i od površine po kojoj najčešće vozite. Ako su u pitanju blatnjavi, prašnjavi ili pješčani putevi, češće zamjene filtera za zrak su neophodne.

Ako se brinete o svom motoru, i on će se brinuti o vama

Dakle, što smo naučili? Ulaganjem malih i povremenih napora, kada je u pitanju održavanje motora, možemo izbjeći velika i česta oštećenja na našim dizelašima.

I sada, sve što nam preostaje je da se vratimo na terminologiju s početka teksta i izrazimo nadu da su vam ovi savjeti bili korisni, te da će, zahvaljujući njima, „srce“ vašeg limenog ljubimca za vas nastaviti „kucati“ još dugo, dugo vremena.

KONTAKTIRAJTE NAS ILI NAM POSTAVITE PITANJE